Blog

HomeInformacjeNa co zwracać uwagę podczas wynajmowania biura?
munich-1690602_960_720

Na co zwracać uwagę podczas wynajmowania biura?

Jeżeli jesteś na etapie poszukiwań odpowiedniej przestrzeni biurowej – poniżej prezentujemy kilka wskazówek, które powinny Ci się przydać podczas poszukiwań. Od czego zacząć? Na co zwracać uwagę? Oto konkrety! Spis treści:
  1. Jaka lokalizacja będzie odpowiednia?
  2. Myśl perspektywicznie o metrażu
  3. Zrewiduj czytelność umowy
  4. Weź pod uwagę potrzeby firmy

Jaka lokalizacja będzie odpowiednia?

W wielu przypadkach lokalizacja będzie odgrywała kluczową rolę przy planowaniu najmu powierzchni biurowej. Wynika to z kilku aspektów: prestiżu, dogodnego dojazdu dla pracowników oraz klientów. Jeżeli np. zdecydujesz się na lokal w reprezentacyjnym biurowcu – możesz liczyć się z tym, że skojarzenia z firmą mogą być pozytywne już na starcie. Dogodne miejsce w pobliżu przystanków, parkingów i ścieżek rowerowych ułatwi dotarcie do biura.

Myśl perspektywicznie o metrażu

Kolejny aspekt dotyczy potrzebnej przestrzeni. Warto przy tym wziąć pod uwagę, aby nie kierować się wyłącznie bieżącymi potrzebami. Każdy biznes jest nastawiony na rozwój – ciężko co prawda przewidzieć, jaką przyjmie dynamikę, jednak przy planowaniu potrzebnego metrażu trzeba także wziąć pod uwagę, że wkrótce może pojawić się konieczność stworzenia nowych stanowisk pracy. Aby zapewnić jak najlepsze warunki dla pracowników – wolna przestrzeń może okazać się na wagę złota!

Zrewiduj czytelność umowy

Bez względu na to, jak bardzo zaawansowane będą ustalenia podczas spotkań z osobą zajmującą się najmem przestrzeni biurowej – wnikliwa analiza propozycji umowy to absolutna konieczność. Warto zapoznać się z każdą pozycją punkt po punkcie – najważniejsze i drażliwe informacje mogą bowiem być zawarte pod koniec pisma. Czytelność opłat, jasne wyszczególnienie, czego możesz oczekiwać w ramach cyklicznych opłat – to wszystko powinno być umieszczone w formie pisemnej. Tylko wówczas będziesz mógł w przyszłości egzekwować ewentualne uchybienia. Chcesz uniknąć rozczarowania? Zadbaj o swoje interesy i gruntownie przeanalizuj umowę!

Weź pod uwagę potrzeby firmy

Zwieńczeniem tego zestawienia jest obiektywne przyjrzenie się potrzebom wynikającym ze specyfiki prowadzonej działalności. Trudno bowiem oczekiwać, że znalezienie przestrzeni przeznaczonej np. pod halę produkcyjną w atrakcyjnej lokalizacji miasta będzie proste i opłacalne. W przypadku niektórych biznesów warto postawić na biura zlokalizowane na obrzeżach. Taki krok pozwoli zredukować koszty, a to w dzisiejszych czasach na wagę złota! Powyższe wskazówki powinny ułatwić poruszanie się w gąszczu dostępnych na rynku ofert w kontekście najmu biura. Jeżeli chcesz wybrać mądrze — dokonaj wnikliwej analizy rynku, ale i własnych potrzeb!