Blog

HomeInformacjeOrganizacja biura a efektywność pracy – jak urządzić przestrzeń z myślą o pracownikach
Organizacja biura a efektywność pracy

Organizacja biura a efektywność pracy – jak urządzić przestrzeń z myślą o pracownikach

Efektywność pracy jest podstawą działalności każdego przedsiębiorstwa. Zależy ona od ogromu czynników, ale jednym z podstawowych jest przestrzeń, jaką się dysponuje i na jakiej funkcjonuje. Dlaczego jej organizacja jest taka ważna? Otóż pracownik, który znajduje się w obrębie działania niekorzystnych bodźców, choćby bardzo chciał, nie jest w stanie być w pełni wydajny. Praca w hałasie, ścisku, niedostatecznym świetle, zaduchu, na niewygodnym stanowisku, które w ogóle nie spełnia standardów ergonomii – to najczęstsze przyczyny dekoncentracji i frustracji, która rodzi się niezależnie od zarobków, atmosfery w zespole czy innych pozytywnych czynników. Zmiany przestrzenne są więc nie tylko kwestią estetyczną, ale przede wszystkim funkcjonalną. Pracownik, któremu nic nie przeszkadza, bardziej skupia się na swoich zadaniach i lepiej je wykonuje, na dodatek czerpiąc z nich satysfakcję. Im wyższa efektywność pracowników, tym lepiej działa całe przedsiębiorstwo. Dlatego kwestii przestrzennych absolutnie nie wolno lekceważyć. Na szczęście lokal do wynajęcia w takich biurowcach jak ESTETYCZNA 4 w Tychach i jego przestrzeń na biuro jest zaprojektowana z troską o każdy detal. Zwiększenie efektywności jest możliwe dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu ergonomicznych stanowisk. Tu ważna uwaga. Choć głównym źródłem dekoncentrującego hałasu są rozmowy telefoniczne i te prowadzone między współpracownikami, biuro tak czy inaczej stanowi miejsce licznych konwersacji, niezbędnych w bieżącej działalności. Dlatego przestrzeń musi być tak zorganizowana, aby pracownicy mogli się swobodnie komunikować, jednocześnie nie przeszkadzając zbyt mocno tym, którzy są skupieni na innych zadaniach. Efektywność zależy też od wielu innych, wspomnianych czynników. W biurowcu ESTETYCZNA 4 dla zwiększenia wydajności pracowników dba się o takie elementy jak możliwie maksymalny dopływ naturalnego światła czy profesjonalnie zaprojektowana wentylacja. W biurach warto wykorzystywać roślinność, która poprawia jakość powietrza i pozytywnie wpływa na nastrój, przy okazji chłonąc niechciane dźwięki. Stanowiska powinny być przede wszystkim ergonomiczne, żeby ból oczu czy kończyn nie zaburzał codziennej, intensywnej pracy. Na zdrowie każdego z pracowników biurowych wpływają między innymi: fotele, biurka, kąt patrzenia na ekran i zgięcia kolan. Nie warto wykorzystywać każdego skrawka przestrzeni na upychanie dokumentów, sprzętów czy przedmiotów. One zbyt przytłaczają, a przez to również źle oddziałują na efektywność. Powtórzmy: słabsze wyniki pracowników, które w dużej mierze wynikają z ograniczeń przestrzennych, to poważny sygnał, żeby zreorganizować biuro lub wynająć je w nowym miejscu – na przykład lokal do wynajęcia w budynku ESTETYCZNA 4.